27 maart 2015

SOS: Nagelbijten

Hoi meiden,

Nagelbijten...Als je er een keer mee begonnen bent, kan je er niet mee stoppen. Zelf doe ik het niet en ik heb het ook nog nooit gedaan, maar voor veel meiden is dit een heel groot probleem. Vandaag laat ik jullie in dit artikel weten, wat nagelbijten precies inhoud en hoe je er vanaf kan komen.
Bron
Waarom bijten sommige meiden nagels?
Sommige meiden bijten nagels, omdat het voor hun een gewoonte geworden is, andere omdat ze stress hebben of neveus zijn. Sommige bijten juist op hun nagels, omdat ze zich vervelen.
 
Hoe kom je ervan af?
Gelukkig kan je van nagellbijten wel afkomen, je moet alleen doorzetten. Deze tips kunnen je daarbij helpen:
 
Vijl in je tas:
Als je juist geneigd ben op je nagels te bijten, wanneer je een haakje aan je nagel hebt, zorg er dan voor dat je altijd een klein nagelvijltje in je tas hebt. Als je dan een haakje aan je nagels hebt, kan je deze er snel afvijlen.
Bron
(Bittere) nagellak:
Lak je nagels met je lievelingskleur. Als je nagels mooi gelakt zijn, wil je deze echt niet verpesten! Als je je nagels met bittere nagellak lakt, smaken je nagels niet lekker meer.
 
Nepnagels:
Ook kan je nepnagels op je nagels lijmen, zodat je niet meer op je eigen nagels bijten kan. Ik raad deze tip echter niet aan, omdat je eigen nagel door de nepnagel dunner en brozer wordt. En vaak hebben nagelbijters al hele dunne en broze nagels.
 
Bijt jij nagels? Heb je nog tips om van nagelbijten af te komen?
 
Liefs,
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!