3 december 2014

How to: Nagellak langer mooi houden

Hallo meiden!

Wie kent het niet? Je het zoveel moeite gedaan om je nagellak perfect aan te brengen en na een halve dag is het al helemaal afgebrokkeld. *Zucht* zo vervelend! Hoe voorzichtig je ook met je nagels omgaat, het helpt gewoon niet! What to do? Lees snel verder!



Begin met een goede basis
Gebruik een basecoat! Een basecoat zorg er voor dat je nagels niet verkleuren. Maar het zorgt er ook voor dat je nagels mooi egaal zijn. En als je nagels mooi egaal zijn blijft je nagellak langer op je nagels en het zorgt voor een mooier eindresultaat.

In laagjes opbouwen
Als je basecoat goed gedroogd is kan je beginnen met het echte lakken. Kies je favoriete kleurtje uit en lakken maar! Lak in 2 of 3 dunne laagjes en laat elk laagje goed drogen. Het is belangrijk dat je je nagels dun lakt en niet van een dikke laag voorziet. De reden? Een dik laagje duurt langer voordat het droog is en brokkelt sneller af. Zonde van je kostbare tijd! Ook dekt de nagellak beter met 2 of 3 dunne laagjes.

The finishing touch
Gebruik altijd een topcoat! Het beschermt je nagellak en geeft extra glans of juist een mat resultaat. En met kerst in zicht zijn er ook weer genoeg glitter varianten verkrijgbaar! Voor ieder wat wils dus! Een topcoat breng je aan als je nagellak nog niet helemaal droog is, zodat het in je nagels intrekt.

Ik geef het toe, ik ben soms ook gewoon te lui om een base of topcoat op te doen. En ik lak vaak ook gewoon voor het gemak maar een dik laagje. Ik weet dat het dan verloren tijd is, maar zo heb ik ook een excuus om niet te leren. Ja mam, ik moet m´n nagels opnieuw lakken, ze zien er niet uit!

Heb jij nog tips om je nagellak langer mooi te blijven?

See you soon girls<3

Bron en bron

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!