1 december 2014

Heftig: Studente overleden na heldenhaftige actie

Hoi meiden

Dit artikel van Girlscene.nl heeft mij zo erg geraakt, dat ik besloot om het jullie verder te vertellen. Want wat deze studente, Tuğçe Albayrak, heeft gedaan is zo heldenhaft van haar! Ze schoot op 15 november 2 meisjes, die door 3 jongens lastig gevallen werden, te hulp. Helaas is ze daarbij om het leven gekomen.


De 22 jarige Tuğçe was met haar was met vrienden in McDonald's toen ze bij de Toiletten 2 meisjes hoorde schreeuwen en huilen. Ze wist meteen dat het niet goed was en schoot de meisjes zonder twijfel te hulp. Tuğçe nam het voor de meisjes op en nam ze in bescherming. Dankzij deze actie werden de jongens uit het restaurant gezet.

 
Toen ze niet veel later samen met haar vrienden McDonald's verlieten, stonden de jongens haar op te wachten. De jongens beledigden haar, maar Tuğçe trok er zich niks van aan. Maar al niet veel later werd ze aangevallen en geslagen op haar hoofd. Ze viel zwaargewond en bewusteloos op de grond. Toen de ambulancebroeders bij haar waren, hebben ze haar ongeveer 20 minuten gereanimeerd en daarna met spoed naar het ziekenhuis gebracht.


Helaas was het al te laat. Haar hersenen waren beschadigd en ze lag in een diepe coma. Alle medische apperatuur werden op 28 november van haar losgekoppeld, omdat ze hersendood was verklaard. Ze overleed diezelfde dag op haar 23ste verjaardag.

Maar er is 1 lichtpuntje aan het verhaal. De daders werden aangehouden en lopen dus niet Meer vrij rond. De daders bleken zelfs bekenden van de politie te zijn! Helaas ontbreekt van de meisjes,die Tuğçe geholpen had, nog ieder spoor.

Tuğçe Albayrak werd op 30.11.2014 herdacht in Duitsland.

Raakt dit verhaal jou ook?

X,

Bron

4 opmerkingen:

  1. Ik had het verhaal nog niet gelezen op Girlscene, maar jeetje wat een heftig verhaal is dit! Heftige daad van het meisje, maar zo onwerkelijk dat zij hier zelf bij is omgekomen! Kan me het gewoon niet voorstellen eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik het leesde was ik ook heel erg diep geraakt. Komt er eindelijk eens iemand voor anderen op, wordt ze vermoord (ik tel dit als moord)!

      Verwijderen
  2. Dit raakt me zeker, normaal lopen mensen door en doen alsof ze niks horen en zien. En dan is er eindelijk een meisje die opkomt voor haar medemens en wat krijg je dan? De dood. Ik hoop dat die jongens een verdiende straf krijgen. Bah.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat de jongens een hele zware straf krijgen, want dit kan gewoon niet!

      Verwijderen

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!