16 oktober 2014

Is Zwarte Piet racistisch?

Hallo allemaal!
Sinterklaas nadert zich langzaam maar zeker weer. Ook de Zwarte Pietten discussie is weer begonnen. De 1 zegt dat Zwarte Piet racistisch is, de ander zegt van niet. In dit artikel geef ik mijn mening.

Zwarte Piet is al járenlang het hulpje van Sinterklaas, hij hoort gewoon bij onze traditie. Ik vind het flauwekul dat hij nu racistisch is, wij kennen hem niet anders. Zwarte Pit is immers ook zwart van de roet en het hulpje, niet de slaaf van Sinterklaas.

Ik vind het stom dat ze Zwarte Piet nu in Regenboog Piet willen veranderen. Kom op! De kinderen zullen daar toch niet in geloven! `Mama, waarom is Piet paars?´Uhm ja, *naam kind* dat weet ik ook niet´. Nu kunnen de ouders nog zeggen dat piet zwart van de roet is.

Kortom: Het is een eeuwenoude traditie, die gewoon zo moet blijven. Zwarte Piet is gewoon een vrolijk hulpje van Sinterklaas. Meer niet, hij is geen slaaf of wat dan ook. Hij helpt Sinterklaas met de cadeautjes rond te brengen en deelt lekkere kruidnoten uit.

Wat vindt jij van deze discussie? Vindt jij Zwarte Piet racistisch?               

                                     Until next time girls<3

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!