14 oktober 2014

How to: Make-up kwasten schoonmaken

Hoi allemaal!
Dit keer een artikel over hoe je je kwasten schoon kan maken, want ja dat moet ook gebeuren;)


Eerst een paar redenen waarom je je kwasten schoon moet maken:

Reden 1:
Sommige meiden gebruiken hun kwasten dagelijks en daardoor kan er veel troep in gaan zitten. Zoals huidschilfertjes, bacterien en vet. Als je de volgende dag je vieze kwast weer gebruikt kan je daardoor puistjes krijgen. En dat wilt niemand!

Reden 2:
Als je eerst een donkere oogschaduw heb gebruikt en later een lichte wil gebruiken, kan de donkere oogschaduw zich met de lichte mengen. Daardoor kan de lichte oogschaduw niet mooi uitpakken.

Reden 3:
Als je een schone kwast gebruikt wordt je make-up beter opgenomen en ook beter verdeelt over je gezicht of oogleden.

Oké, maar hoe maak ik dan mijn kwasten schoon?

Er zijn 4 manieren om je kwasten schoon te maken:

Manier 1:
Je kan een speciale brush cleanser gebruiken.De merken M.A.C. en Sephora hebben een brush cleanser in hun assortiment. Hoe je je kwast dan schoonmaakt is heel makkelijk.Eerst maak je je kwast nat met water, dan doe je er een beetje brush cleanser op en sop je de haren van je kwast goed(maar voorzichtig!) in. Als dat gedaan is spoel je het erweer uit en maak je je kwast handdoekdroog. Daarna laat je je kwast op een handdoek of tissue drogen. Maar deze manier is alleen geschikt om tussen de grote schoonmaakbeurt door schoon te maken! Je moet dan nog wel welkelijks je kwasten een grote schoonmaakbeurt geven met 1 van de onderste manieren. Ook zijn brush cleansers vrij duur, die van M.A.C. kost 10 euro en die van Sephora kost 15 euro.

Manier 2:
Je kwasten met desinfecterende zeep wassen is ook een manier. Je doet een beetje zeep op je hand, dan wrijf je de kwast erdoor en sop je hem goed(maar ook hier voorzichtig!) in. Daarna spoel je de kwast goed uit en maak je hem handdoekdroog. Als laatste leg je je kwast op een handdoek of tissue om hem te laten drogen. Het nadeel hiervan is dat de haren van de kwast kunnen uitdrogen. Het voordeel ervan is dat de bacterien worden gedood.

Manier 3:
Ook kan je je kwasten met je eigen/baby shampoo schoonmaken. Je maakt de kwast op precies dezelfde manier als in manier 2 schoon. Maar het nadeel hiervan is dat de bacterien niet worden gedood. Maar de haren van je kwast drogen niet uit.

Manier 4:
Ik vind dat je je kwasten het beste met een mengsel van olijfolie en afwasmiddel of desinfecterende zeep kan wassen. Omdat de olijfolie de haren van je kwast voedt en de afwasmiddel of de zeep de bacterien doodt. Het mengsel doe je op een bordje en dan maak je de kwast precies hetzelfde schoon als in manier 2.

Oké, nu weet ik de manieren hoe ik mijn kwasten schoon kan maken. Maar hoe vaak moet ik dat precies doen?

Als je elke dag je kwasten gebruikt raad ik je aan om ze wekelijks schoon te maken. Gebruik je ze minder dan elke dag, raad ik je aan om ze 1 keer in de 2 weken schoon te maken.

Hoe vaak maak jij je kwasten schoon? En wat vindt jij de meest ideale manier?

Until next time girls<3

Bron:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/82062-make-up-kwasten-schoonmaken.html

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!