15 oktober 2014

Geschiedenis van: De mascara

Hey girls!

Hoe is de mascara eigenlijk ontdekt? Dit was de vraag die ik mij afvroeg, want ja sommige meiden gebruiken het elke dag en weten misschien helemaal niet wie het ontdekt heeft! Dit is nou iets belangrijks, maar wel misschien wel leuk om te weten.

Een meisje genaamd Mabel had een vriendje, die Chet heette. Maar Chet werd verliefd op een andere vrouw. De broer van Mabel (T.L. Williams) was chemicus en wilde haar helpen om Chet voor zich terug te winnen. Hij mengde wat steenkoolpoeder met vaseline en smeerde dit op haar wimpers, om ze opvallender en donkerder te maken. T.L. Williams had dus de mascara uitgevonden! De zelfgemaakte mascara werkte, want in 1914 trouwden Mabel en Chet.

T.L. Williams dacht dat hij er wel geld mee zou verdienen en richtte een bedrijf op. Hij vernoemde het bedrijf naar Mabel en Vaseline, dus Maybelline! Dat bedrijf werd een succes, want nu nog steeds is Maybelline 1 van de meest verkochte make-up merken.

Ik had echt totaal niet gedacht dat het merk Maybelline achter de eerste mascara zat! Dus nu iedere keer als ik in de Drogist ben en mascara zie, denk ik aan dit artikel.

Wisten jullie dit allemaal al? Wat denk jij nu als je mascara in de winkel ziet?

See you next time girls<3

Bron:
http://www.proud2bme.nl/Beautyblog/Mascara

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post!! Leuk om te lezen!!
    Ik ga je volgen op Bloglovin! Misschien wil je ook een kijkje nemen op mijn blog?
    www.daretotalkfashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel dat je reageert! Ik zou op alle reacties zo snel als mogelijk proberen te reageren!